Menu Content/Inhalt
Kezdőlap
Ne feledje! Rendelkezzen! - SZJA 1% Nyomtatás E-mail
ImageAz adónk felhasználásáról a kormány, és az önkormányzat határoz. Szidhatjuk, dicsérhetjük a módját, de ha már bevallottuk, befizettük, nem sokat tehetünk a felhasználásával kapcsolatosan. 2% van, amiről rendelkezhetünk közvetlenül, egyiket az egyházak közül egynek, a másikat civil szervezetnek adhatjuk. Tippeket kínálunk a most aktuális gyűjtőkampányokhoz.

Azt, hogy melyik szervezetnek, egyesületnek, alapítványnak adjuk adónk egy százalékát, több tényező befolyásolhatja. Elkötelezettek vagyunk-e egy ügy mellett, vagy esetleg egy családi hagyományt viszünk tovább, amikor rendelkezünk az összegről. Természetesen a kampányok leghatékonyabban a médián keresztül jutnak el az adózókhoz, nem mindegy azonban, hogy milyen formában. Román Balázs szakújságíróval, a Kreatív Online főszerkesztőjével beszélgetünk a jó egyszázalékos kampányról, vagyis, milyen hibákat követhetünk el, és milyen jó tanácsokat kell megfogadnunk, ha kampányolni kezdünk.

A riportot ide kattintva hallgathatják meg.

A beszélgetés során Román Balázs arra is felhívta a figyelmet, egy rosszul elkészített reklámfilm a készíttető szervezetről akár negatív képet is sugallhat, hiszen a tévénézők adott esetben nem a rossz kameramozgásra figyelnek fel, hanem arra, hogy összességében nem tetszik valami a filmben, nem jó a hangulata, nem érthető a közvetítendő üzenet. Egy ilyen kedvezőtlen benyomás pedig éppen elegendő lehet ahhoz, hogy egy másik, esetlen tetszetősebb reklámfilmet készítő szervezetnek adják az adójuk 1%-át. Természetesen azt mindenki tudja, hogy az 1%-os filmek készíttetői nem rendelkeznek jelentős anyagi forrással – hiszen pont ezért kampányolnak. Mégis, a főszerkesztő kiemeli, ebben az esetben anyagi megfontolásból, és az üzenet célba juttatása érdekében érdemes egy másfajta hirdetési módot választani a kampány során.

Nem kell hősnek lenned, adód egy százaléka is szuper nagy segítség! Biztosan rémlik a reklám. De mitől is lesz jó, vagy rossz egy kisfilm és mire figyeljünk, ha netalán ezt a módját választjuk a szervezetünk megismertetésére. Az biztos, hogy a hagyományos sztereotip gondolatisággal már nem sokat érünk.
Ha az alábbi linkre kattintanak, egy formabontó reklámfilm rendezőjével, Gács Tamással készült beszélgetésünket hallgathatják meg: Beszélgetés a rendezővel.

Pénzt annak adunk, akiben megbízunk. Ez nyilvánvaló. De kiben is bízunk meg? A Közbizalom indexe nagyon alacsonyan van, és a civil szervezetekben is a megkérdezettek 40% bízik csak meg. A kutatási eredményeket Péterfi Ferenc, a kezdeményező Közösségfejlesztők Országos Egyesületének elnöke mesélte el nekünk.

A riport meghallgatásához klikk ide!

Az Állampolgári Részvétel Hete (ÁRH) kampányhét, a közép-kelet európai hálózatok együttes és hangsúlyos megnyilatkozása annak érdekében, hogy az állampolgári részvétel problematikája erőteljesebben jelenjen meg az európai médiában, politikában és a civil társadalomban. Olyan rendezvények sorozatából áll, amelyek harsányan, mindenki által érzékelhetően hívják fel a szűkebb és tágabb társadalmi környezet figyelmét a részvételi demokrácia fontosságára. A programok figyelemfelkeltő jellegűek, a közjó gyarapítását, a helyi közösségi és civil cselekvést helyezik a középpontba, és azt is bemutatják, hogy mindez lehetséges. Helyi, megyei és országos akciók, szakmai és civil találkozók, médiaesemények, nyilvános gyűlések, fesztiválok, kiállítások stb. adják össze az Állampolgári részvétel hetének programját.

Korábbi felmérésekről itt olvashatnak!

Nagyon fontos, hogy ha eldöntöttük, hogy kinek adjuk az egy százalékunkat, akkor arról megfelelően rendelkezzünk, és a fogadó civil szervezetnek is résen kell lennie, hogy meg is kapja azt. Dr. Orosz Ágnes NIOK szaktanácsadója olyan praktikus és fontMagNet Magyar Kos tudnivalókat mesélt el nekünk, amelyek mind az adózóknak, mind az 1%-ot befogadó civil szervezeteknek hasznos lehet.

Az 1%-os kampányokról és lehetőségekről a www.nonprofit.hu oldalon is olvashatnak.

2011. április
 
< Előző   Következő >