Lottózunk, vagy pályázunk? Innovatív iskolák pályázat |
Kezd az embernek olyan érzése lenni, mintha Abszurdisztán lakója lenne, nem egy normális országé. Az innovatív iskolákkal kapcsolatos pályázati eljárás burleszk filmbe illõ. Kár, hogy Chaplin már halott és a fõszereplõ így a sokkal kevésbé szórakoztató Németh Lászlóné illetve mi magunk. Magunk nem gondoljuk, hogy egy elhibázott pályázati kiírás után a sorsolás a legjobb megoldás, sőt azt főként nem, hogy ezt a módszert az elkövetkező pályázatokban is mintaként állítsák. Pedig úgy tűnik, hogy ezután ez lesz a gyakorlat. A szakmaiság mellékes, mit számít a megalapozott költségvetés, a vezetői kompetencia, az eddig elért eremények. Sorsolunk. S azt sem tudja senki, hogy mikor, hogyan, hol? (S kinek kedvezve?) 2013.02.04-én kiderült, hogy a TÁMOP-2010-3-2-1/10-1/KMR pályázaton összesen 2 nyertest hirdettek. Ugyan miért? A tehetsegsav.hu meglátásai a kérdésről: "Kedves Kollégák! Az alábbiak derültek ki. Elöljáróban: szerintem vérlázítóan bürokrata szemléletű az ESZA és az NFÜ eljárása, ahol nem veszik figyelembe, hogy nem mindenki a jogszabályváltozásokat és belső ügyemeneteket követve kel és fekszik. Részletek alább. Az ESZA válasza szerint a "4/2011-es kormányrendelet 2012. áprilisában módosításra került amely befolyásolta a pályázat elbírálás folyamatát. A módosításról 2012.05.23-án jelent meg közlemény a konstrukció oldalán." Megnézve a közleményt: ezt olvashatjuk http://www.nfu.hu/informacio_a_4_2011_i_28_kormanyrendelet_modositasairol 2012. május 23. A 4/2011. (I.28.) Kormányrendelet módosítása alapján megváltozott határidőkről, szállítói előlegről és egyéb Kedvezményezetteket érintő változásokról szóló tájékoztató megtalálható a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlapján, az érintett pályázatok dokumentációihoz kapcsolva. Ebből még nem derül ki a lényeg. Utána el kell zarándokolni a 3.4.3 oldalára és letölteni a "kormanyrendelet_modositas_201204_11 (doc, 107 kB)" dokumentumot. Ebben rá kellene ismerni egy részre, és fel kellene ismerni a hatását: 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet, III. fejezet, 18. A támogatási kérelem elbírálása * 24. § (2) A támogatásra vonatkozó döntés előkészítésének és meghozatalának eljárását a) folyamatos meghirdetés esetében a beérkezés sorrendjében a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig, kell lefolytatni. Ebben azt kellett volna felismerni, hogy a kiírástól eltérően nem a postáraadás sorrendje, hanem a beérkezés sorrendje számít a megítélésnél. Attól most nemes egyszerűséggel tekintsünk el, hogy míg a postáraadást a tisztelt pályázó saját hatáskörében tudja befolyásolni és dokumentálni, addig a beérkezés egy átláthatatlan lutri. 1. nem lehet tudni, hogy mit jelent a beérkezés (a hivatalba? az iktatáshoz? a döntéshozóhoz? ) 2. aki messzebbről küldi, ügyetlenebb a postása, az jelen pályázatban kiesett 3. per pillanat nem látható nyilvánossági garancia arra, hogy a hivatal ne olyan sorrendben érkeztessen, ahogy akar. Érdekesség, hogy az ESZA válaszában hivatkozott kormányrendelet módosított verizója 2012.03.31-től hatályos. [Lásd: http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100004.KOR#lbj89param24-es paragrafus lábjegyzete: (89) Megállapította: 25/2012. (II. 29.) Korm. rendelet 15. §. Hatályos: 2012. III. 31-től.] Tehát a 2012 április 11-én Budapesten tartott nyílt napon már 11 napja hatályban volt. Ennek ellenére a nyíltnapon a hivatal egyik képviselője sem említette meg ezt arra felvetésre, hogy a kiírás szerint várhatóan az első napon túljegyzés lesz. Sőt, arról lamentáltak, hogy valamit majd kitalálnak, esetleg a postáraadás órája és perce is számíthat majd a sorrendnél. Formálisan persze eleget tettek az ESZA és NFÜ illetékesi a dolguknak. Aki tudta, és átlátta, az tájékozódhatott. De annyi ügyfelek iránti udvariasságra talán futhatta volna, hogy egy átlátható "beadási határidő helyett a beérkezési dönt majd" tájékoztatót biggyesszenek oda azok kedvéért, akik oktatással és nem jogszabályok értelmezésével töltik napjaikat. Egy kis odafigyeléssel ez bőven beleférhetett volna a március 31-től (hatálybalépés) május 23-ig (fenti módon való közzététel) közötti intervallumba. Összefoglalva: nem az győzött, aki korán kelt és a postán elsőnek szakított át a célszalagot, hanem az, akinek - a tehetségsegítés ügye iránt vélhetően kevésbé elkötelezett - postása előbb vitte be az erről szóló hírt a hivatalnak. Hm. Érdekes, unortodox (és tanulságos) futam volt. Mai (2012.11.12) állás: "A Kormány 1483/2012. (XI. 7.) Korm. határozata a Társadalmi Megújulás Operatív Program 3.1.4-12/1-2 Innovatív iskolák fejlesztésérõl címû pályázati kiírásokra beérkezett pályázatok értékelésérõl, a vonatkozó megoldási javaslatról és eljárásról A Kormány; a Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság állásfoglalására figyelemmel; 1. felhívja a nemzeti fejlesztési miniszter útján a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökét, hogy a) a TÁMOP-3.1.4-12/1-2 Innovatív iskolák fejlesztésérõl címû pályázati kiírásra beérkezett pályázatok közül közjegyzõ által hitelesített módon, sorsolás útján állapítsa meg a beérkezés sorrendjét, b) az a) alpontban foglalt sorrend alapján döntsön a Társadalmi Megújulás Operatív Program 2011;2013. közötti idõszakra szóló akciótervében a pályázati kiírásokra rendelkezésre álló keretösszeg erejéig, Felelõs: nemzeti fejlesztési miniszter Határidõ: azonnal 2. felhívja a nemzeti fejlesztési miniszter útján a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökét, hogy a) a kiválasztási kritériumok potenciálisan tág megállapítása esetén a pályázati útmutatóban kerüljön feltüntetésre a sorsolásos eljárás alkalmazása, arra az esetre, ha az elsõ napon beérkezett pályázatok támogatási igénye a teljes rendelkezésre álló keretet meghaladja, b) a pályázati kiírás forráskeretét az elsõ napon meghaladó támogatási igény beérkezése esetén a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a pályázatok közül sorsolás útján hirdessen nyertest, a vonatkozó akcióterv pályázati kiírásra rendelkezésre álló keretösszege erejéig. Felel: nemzeti fejlesztési miniszter Határidõ folyamatos Orbán Viktor s. k., miniszterelnök" |
Következő > |
---|